Hunden er menneskets bedste ven....!

At hunden er menneskets bedste ven, er helt sikkert noget man rigtig finder ud af den dag man selv anskaffer sig en hund. Om hunden skal være stor eller lille, ægte eller blanding, kort- eller langhåret er jo helt op til en selv og ens temperament.

Min familie og jeg har valgt en lille langhåret Shih Tzu/Yorkshire blandingshund. Hun hedder Molly og er født den 16. januar 2011.
Inden jeg fortæller lidt om hende - skal du lige kigge på lidt billeder. Det er jo ligesom dengang jeg havde små børn man tog billeder af, nu er det Molly!

En gåtur på græs er dejligt, og Molly er aldrig bleg for at stille op til en Fotosession. Dog gider hun ikke altid at kigge på fotografen, men det gør vel egentlig også kun billederne endnu mere naturlige.

Måske en tur hos hundefrisøren snart er tiltrængt. Selvom Molly har rigtig meget hår, går hun under
kategorien allergi-hund - hun fælder faktisk ikke ret meget, så folk med allergi kan sagtens have sådan en lille prinsesse. Hun er meget kærlig og elsker børn og i det hele taget bare mennesker der gider at kæle hende lidt.


Hun har bare sådan en sødt udtryk jeg slet ikke kan stå for. Vi fik engang at vide af Mollys dyrlæge at hun er en meget "snakkende" hun. Vi er ikke i tvivl om når Molly vil et eller andet, så siger hun ligesom en kaffemaskine, der trænger til afkalkning. Hun er meget insisterende og hæmmer ikke før vi har forstået hvad hun vil. Hun er bare sådan en lille charme-trold.

Molly er kommet til København hos Stephanie og Mathias (Datter og Svigersøn) og der skal holdes udkig fra altanen. Der går så mange hunde dernede, Molly rigtig gerne vil ned og lege med. Godt der er glasrude på altanen - en helt perfekt udkigspost for lille nysgerrige Molly-pigen.

Mollys ynglingssted, når der skal slappes af og man gerne vil være lidt i fred for os andre, så kravler hun op i sin fine kurv fra www.nepaldo.dk 
Kig på siden de har kurven i mange størrelser og farver. Kan helt sikkert anbefales.

Nogen gange er mors seng bare en lille smule bedre........ og ja nogen gange får hun lov. Jeg kan simpelthen ikke sige nej til denne lille søde hund.

Kan vel godt kalde hende Prinsesse-Molly-på-ærten - nyder solen med lukkede øjne i haven på en dejlig sommerdag. Kan det blive meget mere perfekt.

Hun giver os så meget i hverdagen. Faktisk var det min datter der købte hende til mig, da jeg gik arbejdsløs og det hele var lidt ned af bakke. Hun fik glæden tilbage i mig, så MENNESKETS BEDSTE VEN ER HUNDEN - og min er MOLLY-HUNDEN.

Har du spørgsmål eller andet til denne race og min erfaring så skriv til mig her på bloggen eller på cludvigsen@icloud.com så vil jeg rigtig gerne svare.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Jeg glemte mig selv i den travle hverdag!

Perfekt ferie i luksus på Rhodos/Kolymbia

Min søndag